در مقاله قبلي درباره باتري تيگو 5 صحبت كرديم در اين مقاله به باتري پژو 206 مي پردازيم.
پژو جز خودروهايي است كه به نسبت سال توليد باتري هاي متفاوتي را دارد براي باتري پژو 206 سال 93 به قبل 55-60 و در بعضي موارد حتي 66 آمپر نيز مناسب است ولي در 206 هاي جديد تر باتري مناسب 50 آمپر است كه ميتوانيد به راحتي از برندهاي سپاهان مثل انواع باتري هاي اوربيتال و سوزوكي يا برند صبا باتري مثل واريان استفاده نماييد.
پژو ۲۰۶ براي نخستين بار در سال ۱۳۸۰ به بازار ايران عرضه شد. ۲۰۶ آن موقع به همراه پژو پارس و سيتروئن زانتيا خودروهاي روي بورس بازار بودند و قيمتش در آن زمان متوسط روبه بالا بود. كيفيت مونتاژ ايران خودرو با شركت اصلي پژو در فرانسه تفاوت زيادي دارد.
۲۰۶ فرانسوي از سال ۱۳۸۰ كه عرضه شد تاكنون در شش تيپ مختلف توليد شدهاست كه در حال حاضر تنها دو تيپ از آنها به صورت صفر كيلومتر ارائه ميگردد.
تيپ يك:نخستين مدل عرضه شده ۲۰۶ به بازار بود. امكاناتي مانند فرمان دوشاخه، ساعت ديجيتال و سامانه صوتي قديمي اين مدل را از بقيه خانواده ۲۰۶ متمايز ميكند. اين خودرو از پيشرانه TU3 با تسمه تايم ۱۰۸ دنده كه متفاوت با ۱۰۴ دنده تيپ۲هست و جعبه دنده پنج سرعته دستي بهره ميبرد. با ضرايب دنده نزديك به گيربكس تيپ پنج
تيپ دو:داراي كيسه هوا راننده و سرنشين و مانيتور شرايط خودرو، حسگر دنده عقب، حسگر برف پاك كن خودكار و سامانه اعلان پنچري، ضربه، بنزين و نمايش بازبودن كدام در. تيپ دو از سامانه برق كشي مولتي پلكس بهره ميبرد اما به مانند تيپ يك آينههاي دستي دارد. از سال ۱۳۹۰ ترمز ABS و EBD به اين خودرو افزوده شد. تا سال ۱۳۹۰ پر فروشترين محصول خانواده ۲۰۶ بود اما از آن سال به بعد تيپ پنج جايش را گرفت. اين خودرو هم از پيشرانه TU3 و شتاب بسيار بالا و جعبه دنده پنج سرعته دستي بهره ميبرد.
تيپ سه:مي توان گفت اين خودرو در اصل همان تيپ پنج است اما با موتوري متعلق به تيپ دو. زماني كه ۲۰۶ تيپ سه وارد بازار شد، همراه با يك سامانه تهويه مطبوع خودكار، گرم كن آينه برقي، دو كيسه هوا، سامانههاي ترمز EBD و ABS، سامانه صوتي بهبود يافته كلاريون و غيره يكي از آپشنالترين خودروهاي موجود در بازار بود كه با قيمتي خوب روانه بازار شد.
تيپ چهار:در اين خودرو ديگر خبري از پيشرانه TU3 نيست و جايش را يك پيشرانه ۱٫۶ ليتري با نام TU5 گرفتهاست كه توان ارائه قدرتي در حدود ۱۱۰ اسب بخار را دارد. علاوه برا ين اين خودرو به جاي گيربكس دستي پيشفرض از يك گيربكس ۵ سرعته اتوماتيك بهره ميبرد.
تيپ پنج:محبوبترين هاچ بك ميان تيپهاي ۲۰۶ تيپ پنج اين خودرو است. اين مدل از همه مدلهاي پيشين آپشنال تر و مقرون به صرفه تر است و در اوايل عرضه يكي از بهترينهاي بازار بود. يك موتور ۱٫۶ ليتري TU5 با توان توليد ۱۱۰ اسب بخار، گيربكس ۵ سرعته دستي، ترمزهاي ABS ديسكي ۴ كاناله و ارتفاعي كمتر در سامانه تعليق آپشنهايي بود كه تيپ پنج با كمك آنها هنوز هم محبوبيت خود را حفظ كردهاست.
تيپ شش:تيپ شش در ابتدا از گيربكس موجود در تيپ چهار و آپشنهاي موجود در تيپ پنج بهره ميبرد اما پس از عدم موفقيت اين خودرو ايران خودرو گيربكس اين خودرو را عوض كرد و از يك گيربكس قدرتمندتر تيپ ترونيك بر روي آن استفاده كرد تا به فروش بيشتر آن كمك كند، اما اين اتفاق رخ نداد و ضربههاي وارده به بدنه خودرو در هنگام تعويض دنده باعث شد اين تيپ به دل كاربرانش ننشيند.
باتري كار به عنوان يك استارت آپ تخصصي و امداد باتري در زمينه فروش باطري ماشين و ارائه انواع باتري ماشين به فعاليت مي پردازد. حمل، نصب و تست دينام و سيستم برقي خودرو تيگو 5 كاملا رايگان بوده و به جز هزينه باتري شما هيچ هزينه ديگري پرداخت نخواهيد كرد. و همچنين تعويض باتري ماشين در محل انجام مي شود.