خريد باتري ال 90

۲۰ بازديد

 

در مقاله قبلي درباره باتري تويوتا راوفور صحبت كرديم حال در اين مقاله به باتري ال 90 مي پردازيم.

باتري مناسب براي خودروي ال 90 باتري 60 و 66 و 74 آمپر است كه شما به راحتي مي توانيد از سايت باتري كار كليه باتري هاي سپاهان باتري شامل اوربيتال قرمز – اوربيتال سيلور – اوربيتال پريميوم – سوزوكي و اي اف بي و باتري هاي صبا باتري شامل واريان و باتري ها كارپيل آكوباتري مي توانيد انتخاب كرده و از خدمات تعويض و نصب رايگان باتري كار استفاد نماييد.

ال۹۰ يا تندر۹۰ با نام اصلي داچيا لوگان (به رومانيايي: Dacia Logan) خودرويي است كه در ايران توسط شركت رنو پارس كه كنسرسيومي از شركت‌هاي ايران خودرو، سايپا و پارس خودرو است، براي توليد تندر ۹۰ و ساندرو تشكيل شده‌است توليد مي‌شود.

ساندرو مدل هاچ بك داچيا لوگان است. تندر ۹۰ نامي است كه طرف ايراني در قرارداد با رنو بر روي رنو لوگان گذاشته‌است اما عموم مردم به دليل تكرار زياد عبارت L90 در اخبار و حواشي مربوط به اين خودرو، همين نام را براي لوگان در گفتارهاي روزمره به كار مي‌برند. L90 در واقع كد اتاق مدل سدان خانواده X90 بوده كه معادل لوگان است. نسل اول اين اتومبيل از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ توليد شد. نسل دوم از اوايل سال ۲۰۱۳ آغاز به توليد نمود. خانواده لوگان (X90) يكي از معدود خانواده خودروهاي ارزان قيمت در سطح جهان است.

تا كنون مدل‌هاي عرضه شده از اين خانواده در كشور ايران شامل نسل اول لوگان سدان، نسل اول ساندرو ساده و استپ وي و داچيا داستر يا رنو داستر به عنوان مدل كراس اور است. همچنين لوگان MPV نسل اول نيز مدت كوتاهي به صورت وارداتي تحت عنوان تندر۹۰ استيشن عرضه شد. نسل دوم داچيا لوگان نيز در كشورمان با نام رنو سيمبل به صورت وارداتي عرضه مي‌گردد.

 

در تست ۱۲۰كيلومتري اين خودرو و روشن شدن معايب و مزاياي تندر ۹۰ اين نتيجه گرفته شد كه اين خودرو مي‌توانست جايگزين مناسبي براي پيكان و پرايد باشد.

اين خودرو امكاناتي مانند: رينگ آلومينيومي، گرمكن برقي آينه جانبي، قفل مركزي بر روي سوييچ، شيشه بالابر برقي جلو و عقب، ايربگ راننده و سرنشين، مه‌شكن جلو و عقب، المنت شيشه عقب، سيستم تهويه مطبوع (كولر)، فرمان هيدروليك، قفل شيشه‌هاي سرنشين عقب، پشتيباني از MP3 و MP4(در نسخه‌هاي جديد)، تنظيم ارتفاع كمربند، تنظيم گودي كمر (در نسخه‌هاي قديمي)، تنظيم برقي آينه جانبي، چراغ سوم خطر، تنظيم ارتفاع صندلي راننده و قفل شيشه‌هاي عقب را دارد.

تاريخچه

پس از به دست آوردن مالكيت ۹۹ درصدي برند داچيا (با تلفظ انگليسي دِيسيا) توسط رنو در سال ۱۹۹۹ تصميم گرفته شد تا برنامه جهاني رنو براي طراحي و توسعه خودرويي ارزان و در عين حال مدرن و استاندارد براي بازارهاي در حال توسعه آغاز شود. داچيا برندي بود كه با همكاري دولت روماني و رنو در دهه ۶۰ ميلادي خلق شد تا به توليد محصولات رنو با امتياز و برند خود در روماني بپردازد اما عقب ماندگي آن به مرور زمان و مانور زياد آن بر روي محصولات قديمي رنو (نظير رنو ۱۲) موجب شد تا مسئولين رنو به فكر بيفتند تا با تصاحب مالكيت آن، محصولات مدرني را در آن مجموعه به توليد برسانند. پس از عرضه لوگان در سال ۲۰۰۴ پيش فروش باآن مسئولان رنو را شوكه كرد و موفقيت آن در حدي بود كه رنو تصميم گرفت اين خودرو را در بازارهاي توسعه يافته اروپاي غربي نظير آلمان و فرانسه نيز عرضه كند. لوگان برنده جايزه طراحي كاربردي انجمن مهندسين اروپا شد.

داچيا لوگان استيشن MCV1

نام گذاري

 

ال۹۰ توسط شركت خودروسازي داچيا روماني كه يكي از شركت‌هاي تابعه رنو فرانسه مي‌باشد طراحي گرديده‌است. هدف شركت رنو از توليد اين اتومبيل، بازاريابي و فروش در كشورهاي در حال توسعه و اقتصادهاي نوظهور همچون برزيل، هندوستان، روسيه و… كه در آن مردم داراي قدرت خريد كمتر از كشورهاي توسعه يافته دارند.

لوگان به عنوان جانشين داچيا ۱۳۰۰ (كه مدل رومانيايي اتومبيل رنو ۱۲ فرانسه بود) طراحي گرديد. با توجه به اهداف شركت داچيا براي بازاريابي و فروش در كشورهاي اتحاديه اروپا، بايستي طراحان اتومبيلي جادار، راحت، اسپرت و مهمتر از آن كم هزينه طراحي مير كردند. داچيا در طراحي لوگان سعي كرده به غير از در نظر گرفتن انتخاب‌هاي اقتصادي، اتومبيلي با كيفيت بالا و قابل اطمينان طراحي كند. از ويژگي‌هاي آن مي‌توان به موارد زير اشاره كرد

    تحمل در هر نوع شرايط آب و هوايي، اقليم، انواع جاده‌ها، خيابان‌هاي سنگفرش و راه‌هاي صحرايي.

    طراحي كلي بدنه در كشورهاي كمتر توسعه يافته كه كمبود پاركينگ دارند.

    راحتي در تعمير.

    مطابق استانداردهاي اروپايي يورو III و يورو IV.

    رعايت استانداردهاي انتشار گازهاي گلخانه‌اي و گازهاي آلوده‌كننده.

    بازيافت ۹۵٪ درصدي اتومبيل.

سال ۲۰۰۴ اين اتومبيل براي اولين بار در روماني تحت برند Dacia عرضه گرديد، اما در برخي كشورها تحت برند رنو و در برخي نيز تحت برند نيسان عرضه مي‌گردد. اين اتومبيل در نتيجه بر پايه پلاتفرم پروژه ايكس نود تحت هدايت Louis Schweitzer طراحي و به مرحله توليد رسيده‌است. قيمت فروش نسخه پايه اين اتومبيل در ابتدا ۵۰۰۰ يورو بوده ولي قيمت فعلي آن در روماني ۶۲۸۰ يورو (در ۹ ژوئيه ۲۰۰۶) و در فرانسه ۷۶۰۰ يورو است. قيمت تمام شده اين اتومبيل ۳۸۰۰ يورو اعلام شده‌است.[۵] كه براي مدل‌هاي مجهزتر تا ۱۰ هزار يورو مي‌رسد.

مشخصات فني

خانواده لوگان با تيپ‌هاي متنوعي از پيشرانه‌ها و گيربكس‌ها در سطح جهان عرضه شده‌است. مدل عرضه شده در كشور ما از پيشرانه ۴ سيلندر خطي ۱٫۶ ليتري ۱۶ سوپاپ با كد K4M A690 سود مي‌برد كه با سيستم سوخت رساني انژكتوري پاشش ترتيبي قادر است حداكثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار (برخي منابع ۱۱۰ اسب بخار) و حداكثر گشتاور ۱۴۸ نيوتن متر را توليد كند. اين خودرو از از جعبه دنده دستي ۵ سرعته و با اندازه‌گيري شتاب (توسط رنو و سازنده) ۰–۱۰۰ به حداقل ۱۰٫۸ و حداكثر ۱۷٫۹ مي‌رسد. در كنار اين پيشرانه نيز گيربكس‌هاي ۵ سرعته دستي با كد JH3 و ۴ سرعته اتوماتيك با كد AL4 DP2 قابل انتخاب است. همين مجموعه فني بدون هيچ تغييري بر روي رنو ساندرو ايران نيز نصب مي‌گردد. همچنين در ساندرو استپ وي از گيربكس JHQ مجهز به كلاچ هيدروليك استفاده شده‌است. در تمامي مدل‌ها نيز ترمزها در جلو از نوع ديسكي خنك شونده و در عقب از نوع كاسه‌اي هستند كه توسط ABS چهار كاناله

باتري كار به عنوان يك استارت آپ تخصصي و امداد باتري در زمينه فروش باطري ماشين و ارائه انواع باتري ماشين به فعاليت مي پردازد. حمل، نصب و تست دينام و سيستم برقي كليه خودروها كاملا رايگان بوده و به جز هزينه باتري شما هيچ هزينه ديگري پرداخت نخواهيد كرد. و همچنين تعويض باتري ماشين در محل انجام مي شود.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.