در اين مقاله به باتري ماشين پژو 2008 مي پردازيم.
باتري مناسب براي اين خودرو 60 آمپر مي باشد كه شما به راحتي مي توانيد از باتري هاي موجود در باتري كار كه شامل سپاهان باتري – صبا باتري و برنا باتري مي باشد استفاده نماييد كه در ادامه طريق سفارش باتري از باتري كار توضيح داده شده است.
مقدمه
معرفي خودروي پژو 2008
پژو ۲۰۰۸ يك خودروي كراس اوور كوچك توليدشده توسط شركت پژو فرانسه است كه براي اولين بار در سال ۲۰۱۳ در نمايشگاه خودرو ژنو از آن رونمايي شد. بنابر تصميم پژو مبني بر عدم توليد ۲۰۸ اسدبليو، اين خودرو به عنوان جايگزين خودروي پژو ۲۰۷ اسدبليو معرفي شد. اين خودرو با كد A94 و بر روي پلت فرم PF1 طراحي و توسعه يافتهاست و داراي قطعات الكترونيكي مشترك با پژو ۲۰۸ ميباشد و با گيربكسهاي ۵ و ۶ دنده دستي و ۴ تا ۶ دنده اتوماتيك عرضه ميشود.
پژو ۲۰۰۸ يك خودروي كراس اوور براساس پژو ۲۰۸ ميباشد. پژو در پايان آوريل سال ۲۰۱۲، در نمايشگاه خودروي پكن از كانسپت Urban Crossover رونمايي كرد. سپس در همان سال در نمايشگاه خودروي پاريس، همان كانسپت با نام كانسپت پژو ۲۰۰۸ معرفي شد.
پژو ۲۰۰۸ در چهار كارخانهيپژو در مولوز فرانسه، ووهان چين، پورتو رئال برزيل (از ۲۰۱۵) و تهران ايران (از ۲۰۱۷) توليد ميگردد كه از بين اين كارخانهها، ۷۳٪ توليد پژو ۲۰۰۸ مربوط به سايت توليدي در مولوز فرانسه ميباشد كه همين امر باعث ميشود اين خودرو به نشان Origine France Garantie[۱] دست يابد.
پژو ۲۰۰۸ فاز يك
در سال ۲۰۱۵، يك نسخهٔ ويژه از پژو ۲۰۰۸ با نام Urban Cross در دسترس بود كه بيشترين سطح امكانات را ارائه ميداد و داراي تنوع موتور فراواني بود.
در برزيل، پژو از دو كانسپت از پژو ۲۰۰۸ و پژو ۲۰۸ با نامهاي Pyrit و Kyanit رونمايي كرد كه وجه تمايز كانسپت ۲۰۸Pyrit از نمونهٔ اصلي، رنگ تركيبي مشكي-مسي مات، چراغهاي دي لايت، راهنماهاي ال اي دي، اگزوز متفاوت و رينگهاي خاص بود. همچنين كانسپت ۲۰۰۸Kyanit داراي بدنه با رنگ تركيبي مشكي-آبي، رينگهاي ۱۸ اينچي و اگزوز دوگانه بود.
در ۱۸ فوريه سال ۲۰۱۶، پژو از ۲۰۰۸ فيس ليفت شده تحت نام فاز دوم، در نمايشگاه خودروي ژنو رونمايي كرد. پژو ۲۰۰۸ جديد علاوه بر تفاوت در چهره، از امكانات جديدتر و موتورهاي با سطح تكنولوژي بالاتر و استانداردهاي آلايندگي بسيار بالاتر بهره ميبرد.
توليد انبوه فاز دوم اين خودرو با داخليسازي ۳۰٪ به همراه صادرات ۳۰٪ي توليدات، در تاريخ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ (۲ مي ۲۰۱۷ ميلادي) در ايران، در شركت ايكاپ آغاز شد.
پژو ۲۰۰۸ جوايز بسيار ديگري را نيز از آن خود كردهاست كه از آنها ميتوان به جوايز خودروي سال ۲۰۱۴ از ديد دو مجله ويژه بانوان اسپانيا به نامهاي Elle و Mujer Hoy اشاره نمود.
موتورها
پژو ۲۰۰۸ در ايران، با پيشرانه ۱.۶ ليتري توربو THP163 داراي قدرت ۱۶۳ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقيقه و با حداكثر گشتاور ۲۴۰ نيوتون-متر كه در دور موتور ۱۴۰۰ دور بر دقيقه حاصل ميشود، ارائه ميگردد.[۳] مصرف سوخت بنزين پژو ۲۰۰۸ در مدل ۱.۶ ليتري توربوي ۱۶۳ اسب بخاري در هر ۱۰۰ كيلومتر در جاده ۴.۹ ليتر، در شهر ۹.۸ ليتر و تركيبي ۶.۷ ليتر گزارش شدهاست.
فيس ليفت
در ۱۸ فوريه سال ۲۰۱۶، پژو از ۲۰۰۸ فيس ليفت شده تحت نام فاز دوم، در نمايشگاه خودروي ژنو رونمايي كرد. پژو ۲۰۰۸ جديد علاوه بر تفاوت در چهره، از رنگ بندي متنوع تر، امكانات جديدتر و موتورهاي با سطح تكنولوژي بالاتر و استانداردهاي آلايندگي بسيار بالاتر بهره ميبرد.
در داخل خودرو، تجهيزات داخلي جديد به همراه تزيينات غيرمعمول و جديد در خودرو ايجاد شدهاست. همچنين تكنولوژيهاي جديدي همچون سيستم جلوگيري از برخورد (Active City Brake)، دوربين ديد عقب و صفحه نمايش لمسي جديد با قابليت screen mirroring (اتصال گوشي تلفن هوشمند به خودرو و استفاده از صفحه نمايش خودرو به عنوان صفحه نمايش تلفن همراه) در اين فاز به خودرو افزوده شدهاند. در اين فيس ليفت، مدل GT Line كه داراي بالاترين سطح تجهيزات و موتور ميباشد نيز به سبد مدلهاي پژو ۲۰۰۸ افزوده شد.
پژو ۲۰۰۸ داكار يك نسخه از پژو ۲۰۰۸ ميباشد كه توسط پژو اسپورت در سال ۲۰۱۴ معرفي شد و در بين سالهاي ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به تعداد بسيار محدود توليد شد. پژو پس از ۲۵ سال دوري از مسابقات رالي داكار، با اين خودرو در سال ۲۰۱۵ و توسط تيم پژو-توتال به اين مسابقات بازگشت. پژو ۲۰۰۸ داكار، عليرغم استفاده از تك ديفرانسيل عقب، توانست در سال ۲۰۱۶ مقام قهرماني اين مسابقات را براي پژو به ارمغان بياورد. اين خودرو از معدود خودروهاي تك ديفرانسيل در تاريخ مسابقات رالي داكار محسوب ميشود كه با كمك تكنولوژي پيشرفته در تعليق و موتور توربو ديزل ۳۵۰ اسبي و بدنه فوق سبك، توانست بزرگان اين مسابقات اعم از ميني (قهرمان ۱۱ سال پياپي رالي داكار تا سال ۲۰۱۵) و تويوتا را پشت سر بگذارد. تيم پژو-توتال با ۴ خودروي ۲۰۰۸ داكار در اين مسابقات شركت كرد كه رانندگي اين خودروها را استفان پيترهانسل، كارلوس ساينز، سباستين لوب و سيريل دسپره بر عهده داشتند و در نهايت استيفان پيترهانسل با ثبت زمان ۴۵:۲۲:۱۰ توانست عنوان قهرماني را به دست بياورد. اين خودرو در سال ۲۰۱۷ با پژو ۳۰۰۸ داكار جايگزين شد.
قيمت باتري ماشين به چند عامل بستگي دارد.
1. كشور سازنده باتري ماشين
2. شركت سازنده باتري
3. نوع اتمي يا اسيدي بودن باتري
4. ظرفيت آمپراژ
5. تاريخ اعتبار گارانتي
6. تاريخ سال ساخت
مزاياي نصب باتري توسط باتري كار :
مهم ترين مزيتي كه باتري كار در تعويض باتري ماشين در محل دارد، عدم حمل يك وسيله سنگين به نام باطري ماشين است. علاوه بر اين باعث صرفه جويي در وقت نيز مي شود. اما اين كار مزيت هاي ديگري نيز دارد كه به ما را از ديگران متمايز مي سازد:
· سفارش تلفني
با تماس با شماره هاي 8-02188540536 مي توانيد به صورت تلفني با كارشناسان ما به صورت رايگان مشاوره بگيريد و بهترين باطري ماشين مناسب خودرو خود را سفارش دهيد.
· نصب و ارسال رايگان در محل
بعد از سفارشانواع باتري ماشين با برند هاي سپاهان باتري، صبا باتري، برنا باتري و ... باطري ماشين باتري كار از نزديك ترين فروشگاه سمت شما باتري را ارسال كرده و نهايت تا 40 دقيقه ديگر كارشناسان ما نزد شما هستند.
· تست دينام و برق خودرو
كارشناسان ما با قرار گرفتن در محل اولين كار را تست دينام و برق خودرو مي دانند زيرا چنانچه مشكل از دينام خودرو باشد بايد در اسرع وقت مشكل را برطرف كنند و بعد به نصب باتري بپردازند.
· پرداخت در محل
يكي از مهم ترين مزيت سفارش از باتري كار پرداخت در محل است به اين دليل كه شما عزيزان بتوانيد با خيالي آسوده باطري را سفارش دهيد و از كيفيت آن اطمينان حاصل كنيد.
باتري كار به عنوان يك استارت آپ تخصصي و امداد باتري در زمينه خريد باطري ماشين و ارائه انواع باتري ماشين به فعاليت مي پردازد. حمل، نصب و تست دينام و سيستم برقي خودرو تيگو 5 كاملا رايگان بوده و به جز هزينه باتري شما هيچ هزينه ديگري پرداخت نخواهيد كرد. و همچنين تعويض باتري ماشين در محل انجام مي شود.