خريد باتري ماشين پرايد

۱۴ بازديد

در مقاله قبلي درباره باتري پژو 206 صحبت كرديم در اين مقاله به باتري ماشين پرايد مي پردازيم

باتري مناسب براي خودروي پرايد 50-55-60 آمپر مي باشد

پرايد خودرويي است كه توليد آن در كره جنوبي به ترتيب با نام‌هاي فورد فستيوا و پرايد آغاز شد. توليد اين خودرو از سال ۱۳۷۲ در ايران توسط شركت سايپا آغاز شد؛ كه در كره جنوبي در مدل‌هاي DM و FS و همچنين مدل سدان كه به آن بتا نيز گفته مي‌شد، توليد مي‌شده‌است. مدل‌هاي اوليه پرايد از خودروهاي مزدا ۱۲۱ و فورد فستيوا گرفته شد و سپس توسط شركت كيا موتورز با تغييراتي در كره جنوبي ساخته شد. اين خودرو در زمان ساخت به دليل نبود ايمني لازم نتوانست مجوز صادرات به آمريكا و اروپا را بگيرد. پرايد در ايران به دليل ارزاني هزينه ساخت براي سايپا و قطعات جانبي سال‌ها فروش خوبي داشته‌است اما اكنون با مقايسه فناوري خودروهاي جديد با قيمت كمتر در كشورهاي خارجي با قيمت هنگفتي در ايران به فروش مي‌رود براي مثال مدل‌هاي هيونداي اكسنت، شورولت سونيك، فورد فيستا، تويوتا ياريس، هوندا فيت، كيا فورت و نيسان سنترا از ارزان قيمت‌ترين خودروهاي اين شركت‌ها هستند؛ در صورتي كه پرايد به عنوان ارزان قيمت‌ترين خودرو سايپا فناوري قديمي و ايمني نامناسبي دارد و هيچ آپشني ندارد. اين موارد باعث انتقادات فراواني در سال‌هاي گذشته شده‌است. پس از سال‌ها جدال بر سر آن در تيرماه ۱۳۹۹ توقف توليد شد.

پرايد در ايران براي بيش از ۲۰ سال آن هم در مدل‌هاي مختلف توليد شده‌است. مدل‌هاي مختلف پرايد در ايران شامل دو مدل سدان ۱۳۲ و ۱۳۱، يك مدل هاچ‌بك ۱۱۱، يك مدل ليفت‌بك با نام ۱۴۱، و يك مدل وانت با نام ۱۵۱ مي‌شوند. علاوه بر اين مدل ۱۳۱ پيش از تغيير طراحي داخلي و بروزرساني‌هاي جزئي در نماي بيروني، با نام سايپا صبا شناخته مي‌شد و مدل هاچ‌بك آن كه سپس با مدل ۱۱۱ جايگزين شد نيز سايپا نسيم نام داشت.

پرايد در اصل در شركت مزدا ژاپن با سفارش فورد طراحي شد. نسل نخست اين خودرو كه در سال‌هاي ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ توليد و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمريكاي شمالي توسط شركت فورد با نام فورد فستيوا به فروش رسيد.

 

اين مدل همچنين با نام كيا پرايد از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شركت كيا موتورز كره جنوبي توليد شد و در سال ۲۰۰۱ خط توليد آن به سايپا فروخته شد.

در سال ۱۳۷۹ سايپا تصميم گرفت نسخهٔ استيشني از پرايد را توليد كند. پرايد استيشن كه سفري نام‌گرفته بود، نخستين تغيير ايجادشده بر روي پرايد محسوب مي‌شد. پرايد سفري در بخش جلو كاملاً مشابه پرايد معمولي بود و تنها در بخش عقب از چراغ‌هاي جديدي بهره مي‌برد؛ اما عليرغم تبليغات رسانه‌اي گسترده براي اين خودرو و همين‌طور برخورداري از صندوق بار جادار، به دليل كم طرفدار بودن خودروهاي استيشن در ايران، پرايد سفري با استقبال سردي مواجه شده و توليد آن چند سال بعد پس ساخت شمار اندكي متوقف شد.

سايپا ۱۱۱ يك خودرو هاچ‌بك از محصولات سايپا است كه از سال ۲۰۱۰ توسط اين شركت ساخته مي‌شد. اين خودرو در اصل مدل هاچ‌بك سايپا ۱۳۲ است. سايپا با راه‌اندازي تشكيلات جديد توليد خودرو در كاشان مدل هاچ بك پرايد را با تغييرات اندكي در چراغ‌هاي جلو و عقب و تغيير فرم شيشه عقب به روانهٔ بازار كرد. در ابتداي توليد براي اين خودرو نام مرواريد انتخاب شد كه سپس به سايپا ۱۱۱ تغيير نام داد. اين خودرو همانند ديگر انواع پرايد به موتوري با حجم ۱۳۲۳ سي‌سي و توان ۶۲ اسب‌بخار مجهز است. توليد اين مدل در اوايل سال ۹۹ متوقف شد

در واقع همان پرايد صبا است كه طي پروژه X100 در سال ۱۳۸۹ پس از تغيير طراحي داشبورد و گرافيك جديد داخل چراغ‌هاي جلو و عقب و سپر جلو به اين عدد سه رقمي تغيير نام داد. از امكانات برتر ۱۳۱ نسبت به پرايد صبا مي‌توان به ۲ كيسه هوا، ترمز ضد قفل، فرمان هيدروليك، تنظيم ارتفاع چراغ جلو و كريستالي شدن چراغ‌ها اشاره كرد.[۱۰] ارزان‌سازي‌هايي كه بر روي اين خودرو انجام شد (حذف سيستم صوتي، حذف زه‌هاي روي در، حذف لچكي روي ستون‌هاي عقب) كمي عجيب به نظر مي‌رسيد و موج اعتراض مشتريان و رسانه‌ها را در پي داشت

سايپا ۱۳۲

 

پرايد ۱۳۲ فيس‌ليفتي از پرايد صبا است كه در سال ۱۳۸۶ عرضه شد. اين خودرو در حقيقت نسخه سدان پرايد ۱۱۱ است. ۱۳۲ از لحاظ فني مانند ديگر نسخه‌هاي پرايد از همان موتور و گيربكس بهره مي‌برد. سپر و زه‌هاي همرنگ بدنه، چراغ‌هاي هالوژني جلو با قابليت تنظيم ارتفاع، كيسهٔ هوا براي سرنشينان جلو، سيستم صوتي سي دي خور با قابليت پشتيباني از USB، فرمان هيدروليك، قفل مركزي، ايموبلايزر (سيستم ضد سرقت) و ترمز ABS از امكانات رفاهي و ايمني اين خودرو (در نمونه كامل) مي‌باشند.[۱۴] توليد اين خودرو در اواخر سال ۹۸ متوقف شد.

سايپا ۱۴۱ در كشور ونزوئلا تحت نام تورپيال (نام يك پرنده) فروخته مي‌شد.[۱۹] قرار بود اين خودرو به ۹۲ درصد بخش‌هاي ونزوئلا راه يابد، اما اين موضوع محقق نشد و در سال تنها حدود ۲۰۰۰ دستگاه از اين خودرو در ونزوئلا توليد مي‌شد.

قيمت باتري ماشين به چند عامل بستگي دارد.

1.     كشور سازنده باتري ماشين

2.     شركت سازنده باتري

3.     نوع اتمي يا اسيدي بودن باتري

4.     ظرفيت آمپراژ

5.     تاريخ اعتبار گارانتي

6.     تاريخ سال ساخت

 

مزاياي نصب باتري توسط باتري كار  :

مهم ترين مزيتي كه باتري كار در تعويض باتري ماشين در محل دارد، عدم حمل يك وسيله سنگين به نام باطري ماشين است. علاوه بر اين باعث صرفه جويي در وقت نيز مي شود. اما اين كار مزيت هاي ديگري نيز دارد كه به ما را از ديگران متمايز مي سازد:

·       سفارش تلفني

با تماس با شماره هاي 8-02188540536 مي توانيد به صورت تلفني با كارشناسان ما به صورت رايگان مشاوره بگيريد و بهترين باطري ماشين مناسب خودرو خود را سفارش دهيد.

·       نصب و ارسال رايگان در محل

بعد از سفارشانواع باتري ماشين با برند هاي سپاهان باتري، صبا باتري، برنا باتري و ... باطري ماشين باتري كار از نزديك ترين فروشگاه سمت شما باتري را ارسال كرده و نهايت تا 40 دقيقه ديگر كارشناسان ما نزد شما هستند.

·       تست دينام و برق خودرو

كارشناسان ما با قرار گرفتن در محل اولين كار را تست دينام و برق خودرو مي دانند زيرا چنانچه مشكل از دينام خودرو باشد بايد در اسرع وقت مشكل را برطرف كنند و بعد به نصب باتري بپردازند.

·       پرداخت در محل

يكي از مهم ترين مزيت سفارش از باتري كار پرداخت در محل است به اين دليل كه شما عزيزان بتوانيد با خيالي آسوده باطري را سفارش دهيد و از كيفيت آن اطمينان حاصل كنيد.

 

باتري كار به عنوان يك استارت آپ تخصصي و امداد باتري در زمينه خريد باطري ماشين و ارائه انواع باتري ماشين به فعاليت مي پردازد. حمل، نصب و تست دينام و سيستم برقي خودرو تيگو 5 كاملا رايگان بوده و به جز هزينه باتري شما هيچ هزينه ديگري پرداخت نخواهيد كرد. و همچنين تعويض باتري ماشين در محل انجام مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.