تعويض باطري ماشين سانتافه

۱۴ بازديد

 

در مقاله قبلي درباره باتري سمند صحبت كرديم حال در اين مقاله به باتري سانتافه مي پردازيم

باطري ماشين مناسب براي خودروي سانتافه باتري 70 آمپر است كه شما به راحتي مي توانيد از سايت باتري كار كليه باتري هاي سپاهان باتري شامل اوربيتال قرمز – اوربيتال سيلور – اوربيتال پريميوم – سوزوكي و اي اف بي و باتري هاي صبا باتري شامل واريان و باتري ها كارپيل آكوباتري مي توانيد انتخاب كرده و از خدمات تعويض و نصب رايگان باتري كار استفاد نماييد.

هيونداي سانتافه (به انگليسي: Hyundai Santa Fe) يكي از محصولات اس‌يووي خودروساز كره‌اي، هيونداي موتور است.

در اوايل سال ۲۰۰۱ ايده‌هاي جدي شركت كره‌اي هيونداي براي رقابتي آشكار با فورد Escape، مزدا Tribute و پونتياك Aztek به ثمر نشست و مدل جديد با اسم سانتافه كه نام شهري در نيومكزيكو است توليد شد و به سرعت در آمريكاي شمالي تبديل به محبوب‌ترين خودرو خانواده شد.

سانتافه نسل اول روي پلت‌فرم SM از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ در خط توليد هيونداي جاي گرفت. اين خودرو كه در اولسان كره جنوبي توليد شد در ابتدا با مدلهاي ۳٫۳، ۲٫۷ و ۲ ليتري توليد مي‌شد كه البته مدل آخر هرگز راهي آمريكا نشد.

نسل اول سانتافه از سيستم انتقال قدرت نيمه اتومات به همراه سامانه‌هاي AWD, FWD استفاده مي‌كرد. درست يك سال بعد يعني در سال ۲۰۰۲ سانتافه بدون تغيير مخصوص دوباره توليد شد و جالب اينكه هنوز هم جزو خودروهاي پر درخواست بود. اما در اواسط همين سال حجم باك كليه مدل‌ها از ۶۵ به ۷۵ ليتر تغيير كرد و البته قدري هم طراحي داخلي و چيدمان كنسول تغيير يافت. در سال ۲۰۰۳ به دنبال برخي اعتراض‌ها از سوي مشتريان به علت نبود چراغ در جعبه داشبورد و عدم قدرت كافي، مدل تقويت شده ۳٫۵ ليتري به صورت شش سيلندر V شكل توليد شد. آخرين تغيير ظاهر يا Facelift نسل اول هم در سال ۲۰۰۵ صورت گرفت و علاوه بر تغيير ظاهري، حداكثر سرعت نيز به ۲۳۲ كيلومتر در ساعت افزايش يافت.

اما نسل دوم يا همان مدلي كه ما در ايران هم مي‌بينيم از ابتداي سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۲ روي پلت‌فرم CM در كارخانه هيونداي آلاباماي آمريكا ساخته شد.

هم‌اكنون در اين كارخانه مدل سوناتاي شش سيلندر هم توليد مي‌شود.

اولين بار از اين خودرو طي يك تشريفات خاص در نمايشگاه ديترويت سال ۲۰۰۶ رونمايي شده بود.

در مورد سانتافه جديد بايد گفت ايرادهاي وارده به نسل اول مانند ورود صداي محيط به داخل و عدم ديد مناسب عقب كاملاً حذف شد.

در كل سانتافه در سه تيپ LX, SE و GLS توليد شد كه مدل آخر نام آشناي ايراني‌ها است.

سانتافه GLS با حجم ۲۶۵۶ سي‌سي مي‌تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت را در۶۰۰۰ دور در دقيقه توليد كند. گشتاور آن ۱۸۳ پوند بر فوت است كه در ۴۰۰۰ دور در دقيقه به حداكثر خود مي‌رسد.

با توجه به اين حجم طي كردن شتاب صفر تا ۱۰۰ ظرف مدت ۱۱٫۷ ثانيه خيلي هم بد نيست.

سانتافه GLS در حالت خشك ۱۹۲۱ كيلوگرم و با احتساب تمام مايعات ۲۴۹۵ كيلوگرم وزن دارد. طول، عرض و ارتفاع آن هم به ترتيب ۱۷۹۳، ۱۸۹۰ و ۴۶۷۵ ميلي‌متر است. طول محور آن ۲۷۰۰ ميلي‌متر است كه به همراه سيستم هوشمند AWD نيرو را بهتر كنترل مي‌كند.

سانتافه GLS با باك ۷۳ ليتري‌اش به صورت تئوري مي‌تواند ۷۰۴ كيلومتر را بدون وقفه حركت كند.

اين مدل از هيونداي در ازاي مصرف هر ۵٫۴ ليتر از بنزين بدون سرب ۴۳٫۲ كيلومتر حركت مي‌كند.

 

از نظر آلايندگي هم اين مدل وضعيت نسبتاً خوبي دارد به طوريكه در هر كيلومتر ۲۵۲ گرم CO۲ توليد مي‌كند.

هيونداي كره سانتافه را تا ۵ سال بدون محدوديت مسافتي گارانتي كرده‌است و در ضمن ۱۶ هزار كيلومتر هم خدمات فني ارائه مي‌دهد. حداكثر سرعت اين خودروي ۲۱۱۵۰ دلاري، ۱۷۵ كيلومتر در ساعت است.

اين نسل از هيونداي سانتافه در بدو ورود به بازار ايران توانست فروش بسيار بالايي را تجربه كند بطوريكه در چند سال، هيونداي سانتافه ركورد واردات را در دست داشد. هيونداي سانتافه اگرچه از نظر موتور ضعيف است، اما امكانات و چهره بروز سانتافه آن را در ليست پرفروش‌ها نگه داشته‌است. هيونداي سانتافه بي شك جز موفق‌ترين خودروهاي وارداتي از نظر فروش است. هيونداي سانتافه در سگمنت خودروهاي كراس اوور قرار مي‌گيرد. نسل سوم سانتافه نيز مانند ديگر محصولات هيونداي از سبك طراحي معروف به مجسمه سيال سود مي‌برد، در نماي جلو اولين مسئله‌اي كه جلب توجه مي‌كند جلو پنجره ۶ ضلعي معروف هيونداي مي‌باشد كه پيش از اين در ساير محصولات اين كمپاني نيز ديده بوديم و به نوعي امضاي طراحان هيونداي به‌شمار مي‌رود. در كنار آن چراغ‌هاي زيبا و كشيده جلو كه تا روي گلگير امتداد يافته‌اند، قرار دارند كه در خود مجموعه‌اي از لامپ‌هاي هالوژن، HID وLEDهاي مخصوص روز را جاي داده‌اند ضمن اينكه چراغ‌هاي مه‌شكن نيز هماهنگ با چراغ‌هاي جلو شكل گرفته‌اند. سپر از طرحي زيبا و كاملاً هماهنگ با پيكرهٔ خودرو برخوردار مي‌باشد كه اين مجموعه در كنار هم چهره‌اي زيبا و مدرن را به خودرو بخشيده‌اند، در نماي جانبي خط برجسته‌اي كه از چراغ‌هاي عقب شروع شده و تا روي گلگير جلو امتداد يافته‌است به همراه شيب ملايم سقف در انتهاي اتومبيل طرحي زيبا و فرمي ديناميك به خودرو داده‌اند. البته رينگ‌هاي ۱۸ اينچي سانتافه نيز به زيبايي اين قسمت افزوده‌است. طراحي عقب نيز با چراغ‌هاي كشيده و زيبايي كه همانند قسمت جلو است و در صندوقي كه خطوط به كار رفته بر روي ان طراحي اين قسمت را از سادگي خارج كرده و طرحي زيبا به آن بخشيده ضمن اينكه از طرح زيباي سپر و اگزوز دوقلو خودرو نيز به سادگي نمي‌توان گذشت. در مجموع سانتافه از طراحي زيبا و هماهنگي برخوردار است كه ايراد گرفتن از آن بسيار سخت است. با بازكردن در خودرو اولين موردي كه جلب توجه مي‌كند نوشته سانتافه بر روي ركاب‌ها و درب‌ها مي‌باشند كه حس خوبي به بيننده القا مي‌كنند. طراحي كابين زيبا و مدرن مي‌باشد كه مانند ديگر محصولات هيونداي از خطوط شكسته و اشكال هندسي تشكيل شده‌است. طراحي برخي قسمت‌ها از جمله كيلومتر شمار و دريچه‌هاي هوا ما را به ياد ديگر محصولات اين كمپاني كره‌اي مي‌اندازد. غربيلك فرمان نيز زيبا و هماهنگ با كابين شكل گرفته و دكمه‌هاي مربوط به كروز كنترل، سيستم صوتي و نمايشگر چند منظوره بر روي آن قرار دارد. دست دنده و روكش صندلي‌ها از جنس چرم مي‌باشند كه كيفيت مناسبي دارند، اما در مقابل قسمت‌هايي كه در آن‌ها از پلاستيك خشك استفاده شده از كيفيت چندان مناسبي برخوردار نيستند. اصول ارگونومي در داخل كابين رعايت شده و به همين منظور كار با ادوات داخل خودرو راحت بوده، در كنسول مياني به ترتيب از بالا به پايين صفحه نمايشگر، كليد فلاشر، سيستم تهويه مطبوع قرار دارد ضمن اينكه در پشت دسته دنده نيز دو جا ليواني وجود دارد. فضاي كابين هم براي سرنشينان جلو و هم عقب عالي بوده و هيچ كمبودي از نظر فضاي پا و بالاي سر براي سرنشينان وجود ندارد ضمن اينكه صندلي‌هاي راحت و ارگونوميك سانتافه نيز به راحتي سرنشينان مي‌افزايد. سانتافه توانايي حمل هفت سرنشينان را دارد كه صندلي‌هاي انتهايي به خوبي در صندوق خودرو جا سازي شده‌اند ضمن اينكه براي سرنشينان آن دريچه سيستم تهويه با تنظيم شدت هوا نيز وجود دارد. از نظر تجهيزات رفاهي و ايمني سانتافه با تيپ‌هاي زياد و البته گيج‌كننده به داخل كشور راه يافته‌است، مدل پايه اين خودرو داراي تجهيزات رفاهي و ايمني نظير سيستم ترمز ديسكي با ديسك‌هاي خنك شونده در جلو به همراه سيستم‌هاي ABS, EBD,EBA، كمربندهاي پيش‌كشنده و محدودكننده به همراه بوق اخطار نبستن كمربند، دو ايربگ، كروز كنترل، سيستم صوتي با صفحه نمايشگر با ورودي‌هاي USB, AUX, Ipod با ۶ بلندگو به همراه دكمه‌هاي روي فرمان، دوربين ديد عقب، سنسورهاي پارك عقب، گرمكن صندلي‌هاي جلو، در صندوق برقي، سيستم پارك الكترونيك EPB , سيستم eco براي كاهش مصرف ، وجود جك‌هاي هيدروليكي براي كاپوت و در صندوق، كامپيوتر سفري، نمايشگر چند منظوره، قفل مركزي همراه با ريموت كنترل با سامانه ضد سرقت (ايموبلايزر)، روكش چرم صندلي‌ها، شيشه‌ها و آينه‌هاي برقي همراه با گرمكن، سيستم تهويه همراه با دريچه‌هاي هوا براي سرنشينان عقب با قابليت فعال و غيرفعال مي‌باشد كه در مدل‌هاي فول امكاناتي نظير سيستم ورود و استارت بدون كليد، سقف پانوراما، سيستم تهويه مطبوع اتوماتيك دو نقطه‌اي، صندلي‌هاي برقي همراه با حافظه، تعداد بيشتر ايربگ‌ها و سيستم‌هايESC , DBC و … نيز وجود دارد.

نسل قبلي سانتافه جايزهٔ بهترين مدل SUV سه رديف را در ايالات متحده از آن خود كرد. اين ماشين بيشتر رو به سمت تغييراتي در مسائل عمده قابليت عملكرد و طراحي و رانندگي براي ارتقاء بيشتر برده‌است به‌گونه‌اي كه مي‌شود آن را به راحتي احساس كرد. در ظاهر اين خودرو شاهد تغييرات زيادي نيستم و فقط اولين چيزي كه توجه را به خودش جلب مي‌كند تغيير چراغ‌هاي عقب خودروست كه اين چراغ‌ها شباهت زيادي به چراغ‌هاي خودروهاي شاسي بلند چيني دارند.

مدل قبلي ظرفيت و فضاي بيشتري را نسبت به مدل جديد داشت و به راحتي مي‌تواند ۷ انسان بزرگسال را در خود جاي دهد. داخل كابين سانتافه به لطف فضاي دلپذير و زيبا، داشتن طراحي جذاب و استفاده از مواد مرغوب بسيار دل‌نشين شده‌است و كنترل و استفادهٔ ساده و راحت قطعات، آن را منحصربه‌فرد كرده‌است.

يكي ديگر از جنبه‌هاي مطلوب نسل چهارم هيونداي سانتافه موتور V6 استاندارد آن است. اين موتور درعين‌حال آرام و بي سروصدا و بسيار قوي و قدرتمند است و قدرتي بيش از شتاب بالا و بكسل كردن را براي شما فراهم مي‌كند. رانندگي با هيونداي سانتافه ۲۰۱۶بسيار دل‌چسب است و حس خونسردي را به شما ارائه مي‌دهد. از رقيبان اصلي نسل چهارم هيونداي سانتافه مي‌توان شورلت تراورس كه داراي صندوق عقب با ظرفيت بسيار بزرگي است و Wagon Like فورد فلكس قدرتمند و كيا سورنتو نام برد.

باتري كار به عنوان يك استارت آپ تخصصي و امداد باتري در زمينه فروش باطري ماشين و ارائه انواع باتري ماشين به فعاليت مي پردازد. حمل، نصب و تست دينام و سيستم برقي كليه خودروها كاملا رايگان بوده و به جز هزينه باتري شما هيچ هزينه ديگري پرداخت نخواهيد كرد. و همچنين تعويض باتري ماشين در محل انجام مي شود.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.