عمر باطري ماشين مزدا

۱۵ بازديد

 

در مقاله قبلي درباره باتري پژو 206 صحبت كرديم در اين مقاله به باتري مزدا 3 مي پردازيم.

مزدا ۳ خودرو سواري كامپكت ژاپني با موتور جلو و محور جلو است كه از سال ۲۰۰۳ در شركت مزدا موتور توليد مي‌شود. خودروسازي گروه بهمن نيز اقدام به مونتاژ نسل اول اين خودرو در سال‌هاي ۱۳۸۶–۱۳۸۹(۲۰۰۷–۲۰۱۰)و نسل دوم اين خودرو از ۱۳۸۹ (۲۰۱۰)تحت نام مزدا ۳ نيو در ايران نمود كه به دليل كمبود قطعات مورد نياز، توليد اين خودرو، به مرور كاهش يافت و در مرداد ۱۳۹۳، رسماً متوقف شد. در مجموع در سال ۱۳۹۳ تنها تعداد ۱۱ دستگاه مزدا۳ از خط توليد اين خودرو در خودروسازي گروه بهمن خارج شد. با تغيير شرايط تجاري و بين‌المللي در سال ۱۳۹۴، قطعات اين خودرو محبوب كه عنوان پرفروش‌ترين مدل تاريخ خودروسازي شركت مزدا را كسب كرده، مجدداً به تهران ارسال شد و گروه خودروسازي بهمن، برنامه مونتاژ ۲۰۰۰ دستگاه از خودرو مزدا۳ را در دستور كار خود قرار داده و در حال حاضر آن را در رنج قيمتي 340 ميليون تومان به بازار عرضه مي‌كند.

در سال ۱۹۹۸ مزدا خودرويي به نام مزدا ۳۲۳ يا فاميلا وارد بازار كرد و در سال ۲۰۰۳ توليد اين خودرو به پايان رسيد و ادامه ي اين خودرو با نام مزدا ۳ در سال ۲۰۰۳ توليد شد.اولين نسل مزدا۳ را به عنوان مدل ۲۰۰۴ روانه بازار خودروهاي كوچك نمود و آن را جانشيني براي مزدا ۳۲۳ قرار داد. اين خودرو در پلت فرم سي ۱ فورد قرار دارد كه از ديگر خودروهاي هم پلت فرم مي‌توان به فورد فوكوس اشاره كرد. مزدا ۳ در ژاپن و چين با نام اكسلا عرضه مي‌گردد.

در سال ۲۰۰۶ نسخه فيس ليفتي از نسل اول مزدا۳ در بازارهاي جهاني عرضه شد كه نسخه مونتاژي نسل اول اين خودرو در ايران، از مدل فيس ليفت شده بودند كه تنها در نسخه سدان و در ۳ تيپ تجهيزاتي عرضه شدند كه بخش فني هر ۳ تيپ از پيشرانه يكسان ۲٫۰ ليتري بنزيني به همراه گيربكس يكسان اتوماتيك ۴ دنده با قابليت تعويض دنده به صورت دستي (توسط راننده) بهره‌مند بودند كه اين مدل در ايران با تيراژ ۳۲٬۰۰۰ دستگاه كار خودش رو پايان داد.

با عرضه نسل دوم اين خودرو در سال ۲۰۱۰ در بازار جهاني، جايگزيني نسل دوم هم در دستور كار گروه خودروسازي بهمن قرار گرفت و از بهار ۱۳۸۹ مزدا۳ نسل دوم در دو نسخه سدان و هاچبك عرضه شد كه نسخه سدان داراي ۳ تيپ تجهيزاتي و نسخه هاچبك نيز داراي ۲ تيپ تجهيزاتي بودند كه همگي داراي پيشرانه ۲٫۰ ليتري و گيربكس ۵ دنده اتوماتيك با قابليت تعويض دنده به صورت دستي (توسط راننده) بهره‌مند بودند. در سال ۲۰۱۲ نسخه فيس ليفت مزدا۳ نسل دوم در بازارهاي جهاني عرضه شد كه در ايران از پاييز ۱۳۹۱ نمونه فيس ليفت اين خودرو در ايران عرضه شد

در سال ۱۳۹۲ نيز مزدا۳ با موتور ۱٫۶ ليتري به همراه گيربكس ۵ دنده دستي و تنها در نسخه سدان از طرف گروه خودروسازي بهمن با تيراژ محدودي عرضه شد.

تيراژ مونتاژ نسل دوم مزدا۳ در ايران به بيش از ۳۴۰۰۰ دستگاه رسيد.

گفتني است كه در آستانه عرضه سومين نسل اين خودرو كه مصادف بود با دهمين سال توليد اين خودرو كه از مدل ۲۰۰۴ تا مدل ۲۰۱۴ عرضه شده بود، تعداد تيراژ اين خودرو از مرز ۴٬۰۰۰٬۰۰۰ دستگاه در سراسر دنيا عبور كرد.

در مقايسه براي انتخاب بين خريد خودرو مزدا ۳ و خودرو تيوولي از شركت سانگ يانگ، خودرو مزدا چيزي از تيوولي عقب نماند و در حقيقت مي‌توان پيشنهاد كرد به دليل وجود لوازم يدكي بيشتر و مشخصا كيفيت ساخت بسيار بالا، در اين مقايسه محصول مزدا را انتخاب كرد.

باتري كار به عنوان يك استارت آپ تخصصي و امداد باتري در زمينه فروش باطري ماشين و ارائه انواع باتري ماشين به فعاليت مي پردازد. حمل، نصب و تست دينام و سيستم برقي خودرو تيگو 5 كاملا رايگان بوده و به جز هزينه باتري شما هيچ هزينه ديگري پرداخت نخواهيد كرد. و همچنين تعويض باتري ماشين در محل انجام مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.